Roku 2020, buď navždy v našich srdcích, ale své následky si vezmi s sebou

 Taky si pamatujete březen 2020, kdy se pomalu začínaly zavírat školy a vy jste z toho byli nadšeni? 

Já byla. Pamatuju si, jak jsem seděla na přednášce a v tom ji narušil jistý muž, který nám přišel oznámit, ať přednášející svůj výklad uspíší, protože se škola dneškem zavírá, neboť jedna studentka onemocněla na COVID-19. VŠE měla být zavřena na čtrnáct dní. S nadšením jsem odcházela ze školy, protože místo na kolej jsem mohla jet domů. To jsem nevěděla, že to bylo naposledy, co jsem seděla v posluchárně VŠE. 

tady přidávám nostalgicky poslední fotky ze školy - na druhé fotce jsem čekala, než mi začne na zmiňovaná poslední přednáška. 
Je to smutný, člověk se těšil domů a tohle neočekávané volno bral jako prázdniny. Netušil ovšem, že ze 14 denního volna se stane ve své podstatě domácí vězení na následující rok, při kterém se nestane vlastně nic, ale zároveň vás to vevnitř úplně rozbije, znovu poskládá,...

tohle je focené po cestě domů z poslední přednášky

Roku 2020, buď navždy v našich srdcích, to ano, ale prosím tě, své následky si vezmi s sebou. Když jsem tradičně retrospektivně reflektovala nad končícím rokem před silvestrem, musela jsem připustit, že ačkoliv byl tento rok opravdu hodně zničující, každý si zároveň ale asi uvědomil co se mu v té hlavě vlastně dělo a co by chtěl dělat dál. 
Chápu ale všechny, co si říkají, že tahle influencerská fráze je už neskutečně cliché. Každý na IG vám řekne, že to je: 
ideální čas zamyslet se sám nad sebou
dělat činnosti, které jsme dlouho odkládali
možnost víc číst
zavolat lidem, na které jste neměli čas
začít vařit
cvičit doma 
uklidit si dům 
vytyčit si cíle
trávit čas s rodinou
starat se o své tělo
naučit se cizí jazyk
nabarvit si vlasy
podívat na film, na který jste neměli čas
Ale kdo na tohle doopravdy měl náladu? Všichni jsme jeli v kole, který neměl zastavit, ne teď. Rozpracované projekty, slibné plány, pracovní příležitosti, tohle všechno zmizelo a vy jste si měli zacvičit jógu a zamyslet se nad sebou. Neplánované volno nikdo nechtěl. Všichni jsme ho ale museli přijmout, a to s sebou neslo pár změn v našem smýšlení. 
Během roku 2020 jsem si k všudypřítomné situaci vytvořila několik postojů, ve finále ale mohu říct, že chtě - nechtě jsem se mentálně rozvinula a alespoň jsem si prožila tolik času v hlavě, který se mi asi už nikdy nenaskytne. 

Ale roku 2021, prosím, vrať nám naše životy, mladé roky, dobrodružství, příležitosti, vztahy. 
Děkuju.




Komentáře